Kata-kata Sakti

Cerita dalam blog ini hanyalah rekaan semata-mata. Langsung tak ada kena mengena dengan GP apatah lagi dengan sesiapa yang perasan. Untuk pengetahuan, entry yang GP letak di blog ni tidak diedit dengan sepenuhnya. (orang kata, malas nak edit hehe). So, kalau ada kesalahan ejaan, abjad, huruf atau apa sahaja yang pelik dibaca, sila abaikan. You know, auto correct memang suka cari pasal (salahkan auto correct pulak hehe).

Second, disebabkan GP pekerja sepenuh masa dan hanya ada masa untuk menulis selepas waktu ofis (itupun kalau tak penat) jadi GP hanya akan update entry seminggu dua kali.

And for the all of you yang baca Haruman Cinta, thank you very much (^_^).

Wednesday 11 April 2012

Preview: Haruman Cinta


Bab 3



Kalau boleh aku nak berpura-pura pengsan daripada menghadap muka singa betina yang tengah tengok aku macam tak sabar-sabar hendak terkam aje. Seram betul tubuh aku sejak Encik Uzair kenalkan aku dengan wanita yang bernama Lydia ini. Aku hulurkan tangan hendak bersalam pun, dia buat tak peduli. Nampak gaya lepas ni aku mesti jadi sasaran teman-teman wanita Encik Uzair macam Tiara pernah alami dahulu.
Kalau dulu, masa Tiara ceritakan bagaimana dia diminta berlakon jadi teman wanita Encik Uzair, aku cemburu sangat. Masa itu, aku fikir, kalaulah aku berada di tempat Tiara gerenti aku akan buat teman-teman wanita Encik Uzair yang gedik-gedik tu menyesal seumur hidup tapi sekarang, aku terus kelu lidah. Lutut aku pun hampir menggeletar. Entah apa ilmu yang Lydia amalkan sampai aku jadi takut dengan dia.
Aku dah tak tahu nak buat macam mana lagi. Nak lari pun tak boleh. Silap aku juga sepatutnya aku bertanya awal-awal pada Encik Uzair ke mana dia nak bawak aku. Kalaulah dia cakap awal-awal nak mintak aku berlakon jadi kekasih dia, okey aku sanggup. Lagipun bila lagi nak jadi heroin macam dalam novelkan. Tapi masalahnya, Encik Uzair beritahu waktu nak masuk ke kandang singa. Mana sempat aku nak pakai perisai segala bagai.
“Jadi, dialah yang you cakap selama ni?” soal Lydia kepada Encik Uzair.
Lydia memandang aku dengan sekali jeling. Tajam pula tu. Dah sah, dia ni gerenti species watak antogonis dalam novel yang pernah aku baca. Sebijik. Sudahlah pakaian tak cukup kain, mekap tebal kalahkan badut sarkas. Okeh aku tipu. Mekap badut sarkas lagi over tapi aku tetap tak suka cara perempuan ni bermekap. Itu baru mekap, belum lagi bab rambut yang diwarnakan perang dan kuku yang turut diwarnakan merah. Aku suspek gerenti perempuan ni nak sorokkan tahi kuku yang selalu melekat kat kuku dia tu. Pastinya.
“Emm...,” balas Uzair di sebelah aku mengiakan pertanyaan Lydia.
“I tak tahu yang you ni ada cita rasa yang kolot,” kata Lydia sambil menjeling aku lagi. 

akan menemui pembaca kat penulisan2u...

No comments:

Post a Comment